Vissen op de Andaman eilanden in India, dag 2

Bluefin Trevally India
Wat een kleurenpracht!

Na hetzelfde ochtendritueel als dag1 vertrekken we om 0745 uur uit de haven. Bunti zet koers richting de zee. Hij gaat een aantal kleine eilanden opzoeken die ongeveer 30km uit de kust liggen. Dus we gaan er even lekker voor zitten want dat wordt dus ruim een uur varen! Onderweg zien we vliegende vissen en na een tijdje komen de eilandjes in zicht. Bounty-eilanden zou je ze kunnen noemen. Ovaal van vorm, hagelwitte stranden, donkerblauw helder zeewater en in de branding azuurblauw met palmpjes op het strand. Een genot om naar te kijken. We starten in een baai waar we een lange drift maken. En wat gister gebeurde gebeurt vandaag ook weer; een grote visarend duikt naar beneden om even onze poppers te checken. Hoe cool is dat! Het vissen zelf is een stuk zuurder, om twee redenen. Allereerst barsten we allebei van de spierpijn en ten tweede bijten de vissen nauwelijks.

Pas na een uurtje krijgt Michel een aanbeet en die is gelukkig zeer de moeite waard, een mooie grote bluefin trevally ligt al snel in de boot! Na nog een halfuurtje popper smijten zonder actie gaan we toch maar de hoek om de golven in om daar tegen de rotswand aan de branding op te zoeken. Hier gebeurt al snel wel wat! Michel haakt een vis die met geweld probeert de rotsen op te zoeken. Na gister heeft Michel echter zijn lesje wel geleerd en hij weet met grof geweld de vis te keren. Daarna wordt het een kwestie van tijd en inderdaad, een mooie GT van ongeveer 20kg ligt even later in de boot! De rest van de dag spenderen we op open water waar we ondiepere stukken afdriften om die uit te gooien. Het blijft alleen moeilijk om aasvis scholen in de oppervlakte te zien vanwege de golven door de opnieuw harde wind. Dus los van twee kleinere GT’s gebeurt er verder niets.

Giant Trevally Port Blair

Meteen na het landen werd de popper met bruut geweld gegrepen

lunchen op de boot

Lunchen op de boot: kip/curry/rijst

GT popping

Op de valreep nog een mooie vis

Om drie uur besluit Bunti daarom om terug te varen. Hij stopt bij de ingang van de haven, de grote baai waar het appartement aan ligt en geeft aan dat we daar nog even de rotspunt gaan bevissen. Na een aantal worpen ziet hij nu wel een grote school vis en zodra John die aangooit is het raak! Opnieuw wordt er lijn genomen en na een flink gevecht meldt zich een GT van ongeveer 12kg. Dat maakt de dag goed! Na een paar mooie foto’s in het avondzonnetje varen we naar binnen en sluiten we de dag af met vier vissen. Een beetje mager volgens de kenners maar wel met de eerste twee fatsoenlijke vissen erbij!

Bij terugkomst is er een passende kerstboom opgetuigd:)